Воскресенье, 13 октября 2024

Тэхагляд па-новаму: што чакае аўтаўладальнікаў?

511

— З 22 верасня 2022 года ўступілі ў сілу змены ў Закон Рэспублікі Беларусь «Аб дарожным руху», якія закранулі ў тым ліку і сферу тэхнічнага агляду транспартных сродкаў. Працэдура стане больш жорсткай або проста падаражэе?

Як расказвае інжынер па допуску транспартных сродкаў УП «Белтэхагляд» Ігар Патапчук, адна з навацый тычыцца транспарту юрыдычных асоб. У прыватнасці, улік звестак аб праходжанні транспартнымі сродкамі (за выключэннем колавых трактараў і прычэпаў да іх) дзяржаўнага тэхнічнага агляду праводзіцца з дапамогай адзінай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы з падаваннем бясплатнага доступу да яе дзяржаўным органам на падставе сумесных дагавораў.

— Што тычыцца прыватных аўтаўладальнікаў, то працэдура цяпер будзе выконвацца з улікам патрабаванняў тэхнічнага рэгламенту Мытнага саюза, — расказвае Ігар Вітальевіч. — Згодна з ім, наменклатура правяраемых сістэм, механізмаў і вузлоў транспартных сродкаў кардынальна не змянілася. Як і раней, ацэнку адпаведнасці праходзяць тармазныя сістэмы, рулявое кіраванне, знешнія светлавыя прыборы, элементы транспартнага сродку, якія забяспечваюць бачнасць, колы і шыны, элементы камплектацыі, рухавік і яго сістэмы, кузаў (кабіна), электраабсталяванне, хадавая частка, а таксама ўнясенне змен у канструкцыю.

Разам з тым, павялічваюцца патрабаванні да бяспекі, з улікам чаго ўзмацняецца кантроль за тармазнымі сістэмамі і светлавымі прыборамі. Па новых патрабаваннях адносная рознасць тармазных сіл колаў восі не павінна перавышаць 25% для восяў транспартнага сродку з барабаннымі колавымі тармазнымі механізмамі і 20 % — для восяў транспартнага сродку з дыскавымі аналагамі. Нарматыўны паказчык удзельнай тармазной сілы прыпыначнай тармазной сістэмы будзе фармавацца як разліковая велічыня, а не фіксаваная, як раней.

У дачыненні знешніх светлавых прыбораў (фар блізкага святла) ажыццяўляецца кантроль сілы святла і ў светлавой частцы пучка, а ў стаўленні фар далёкага святла — іх максімальная сіла.

Патрабаванні да экалагічнай бяспекі сталі больш лаяльнымі. Праверка ўтрымання вуглевадародаў у адпрацаваных газах ажыццяўляецца выключна на карбюратарных рухавіках. Нармаваныя паказчыкі дымнасці таксама ашаламляльна адрозніваюцца: для аўтамабіля экалагічнага класа 4 дазваляецца не больш за 1,5 м-1.

Засталася ў мінулым праверка дыягнастычнымі станцыямі наяўнасці на транспартным сродку бачных наклеек (малюнкаў), акрамя змешчаных на шкле.

Але спецыяліст звяртае ўвагу: нягледзячы на пераход сістэмы дзяржаўнага тэхнічнага агляду на патрабаванні тэхнічнага рэгламенту Мытнага саюза, УП «Белтэхагляд» не разглядае ў бліжэйшай перспектыве магчымасць павышэння кошту правядзення кантрольна-дыягнастычных работ на падпарадкаваных 22 дыягнастычных станцыях.

Падрыхтаваў Алег Сідарэнка