Воскресенье, 20 апреля 2025

Обсудили с читателями и сотрудниками ГАИ качество и количество «лежащих полицейских» в Пружанах. А что думаете вы?

1 393

Ці не зашмат «ляжачых паліцэйскіх» з’явілася ў нашым горадзе? Я разумею, калі іх уладкоўваюць каля школ, дзіцячых садкоў. Але ж не на кожным пешаходным пераходзе!
Увогуле, здаецца, у Пружанах хапае шмат іншых праблем на дарогах: хутка дажджлівая восень — па вуліцы Мачалава, напрыклад, зноў немагчыма будзе прайсці без гумовых ботаў…
Васіль Уладзіміравіч.
Як паведамілі ў АДАІ Пружанскага РАУС, сёлета на тэрыторыі раёна абсталявана дзесяць штучных няроўнасцей, сем з якіх — прыўзнятыя пешаходныя пераходы.
— Іх устаноўка была запланавана Праграмай мерапрыемстваў па паляпшэнні ўмоў і павышэнні бяспекі дарожнага руху на аўтамабільных дарогах агульнага карыстання і вуліцах населеных пунктаў Брэсцкай вобласці на 2018 год, — тлумачыць часова выконваючы абавязкі на пасадзе начальніка АДАІ Сяргей Мышкевіч. — Гэтыя мерапрыемствы былі распрацаваны ў адпаведнасці з заканадаўствам. Прапановы аб уладкаванні «ляжачых паліцэйскіх» на Пружаншчыне былі ініцыяваны супрацоўнікамі дзяржаўтаінспекцыі, узгадняліся з камісіяй па бяспецы дарожнага руху, якая функцыянуе пры райвыканкаме, затым — з упраўленнем ДАІ вобласці. Месцы іх устаноўкі вызначаліся не проста так: рэгулярна праводзіцца аналіз дарожна-транспартных здарэнняў на гэтых участках дарог за апошнія пяць гадоў. І ўстанаўліваюцца «ляжачыя паліцэйскія» не для таго, каб стварыць нязручнасці для вадзіцеляў, а каб максімальна абараніць пешаходаў і веласіпедыстаў. Менавіта з улікам гэтага і быў аптымізаваны хуткасны рэжым руху ў Пружанах. Практычна кожны год знаходзяцца ліхачы, якія не спраўляюцца з кіраваннем на перакрыжаванні вуліц Леніна і Тармасава, часта здараліся ДТЗ на перакрыжаванні вуліцы Савецкай з вуліцамі Янкі Купалы і Вінаградава.
Пакуль жа менавіта гэтыя інжынерна-тэхнічныя рашэнні з’яўляюцца самым дзейсным спосабам, з дапамогай якога можна станоўча паўплываць на бяспеку дарожнага руху ў горадзе і знізіць цяжар наступстваў ДТЗ.
Новыя штучныя няроўнасці: а што думаеце вы?
Дзмітрый:
— Асабіста мне не падабаецца, што «ляжачых паліцэйскіх» у горадзе становіцца ўсё больш. На маю думку, яны неабходны толькі там, дзе існуе патэнцыяльная небяспека — каля школ і садкоў. Навошта, напрыклад, няроўнасць каля «Прэстыжу»? Не зразумела таксама, што падштурхнула прыняць рашэнне пакласці яе на перакрыжаванні вуліц Янкі Купалы і Чарнышэўскага.
Думаю, мяне падтрымаюць і вадзіцелі спецтранспарту — «хуткай», МНС, якія імчацца на выклік і губляюць каштоўныя хвіліны…

Марыя Мікалаеўна Дронь:
— Мяне абсалютна не турбуе колькасць штучных няроўнасцей у горадзе: усе ў патрэбных месцах. «Паліцэйскія» з’яўляюцца стрымліваючым фактарам для вадзіцеляў, якія носяцца па гарадскіх вуліцах, не зважаючы на ўстаноўлены хуткасны рэжым.
Іншая справа — якасць выканання штучных няроўнасцей. Няхай яны будуць шырокія, але нізкія.

Андрэй:
— «Ляжачыя паліцэйскія» самому чалавеку не прынясуць шкоды, чаго не скажаш пра транспартны сродак. Колькі езджу па іншых гарадах ( узяць, напрыклад, Брэст), то магу сказаць дакладна: там штучныя няроўнасці тэхнічны стан машыны не пагаршаюць. У нас жа большасць «паліцэйскіх» лепш праязджаць на першай хуткасці.

Таццяна Уладзіміраўна Лімоніна:
— На маю думку, у нашым горадзе ўсё-такі перабор з «ляжачымі паліцэйскімі». Дысцыплінаваны кіроўца і без усялякіх нагадванняў спыніцца, каб прапусціць пешахода, які пераходзіць дарогу ў адведзеным для гэтага месцы. А вось бесталковага кіроўцу (так называю тых, хто любіць паліхачыць) нічога не спыніць: такім звычайна і машыну не шкада.

Аляксандр:
— Калі з’яўленне штучных няроўнасцей адпавядае патрабаванням устаноўленага заканадаўства, то якія могуць быць абурэнні? У асноўным усе «ляжачыя паліцэйскія» ўстаноўлены на небяспечных участках дарог. Іншая справа — якасць іх выканання: калі яны пакладзены па стандартах, перашкод гэта не стварае. На жаль, у нас не ва ўсіх месцах так: дзесьці штучныя няроўнасці вымушаюць не проста скідваць хуткасць, а амаль цалкам спыняцца. Але заўважыў, што гэтыя недахопы ўжо пачынаюць ухіляць: старыя «зразаюць» і ўкладваюць замест іх новыя.

Таццяна:
— У параўнанні з іншымі гарадамі, напрыклад, Бярозай, у Пружанах, якія меншыя па памеры, штучных няроўнасцей на дарогах намнога больш. Тым не менш, мне яны не асабліва перашкаджаюць, хаця не магу сказаць, што іх якасцю задаволена цалкам. У Польшчы, напрыклад, «ляжачыя паліцэйскія» шырокія і невысокія: калі раптам не заўважыш, падвеску не пакінеш на дарозе.

Сяргей:
— У мяне негатыўнае стаўленне да тых «ляжачых паліцэйскіх», якія ёсць у нашым горадзе. І зусім не з-за колькасці. Хочацца, каб іх уладкоўвалі па стандарце. Звярніце ўвагу: «паліцэйскія» ў нас усе розныя. А так не павінна быць: трэба, каб аўтамабіль плаўна па іх праязджаў, а не скакаў, быццам па бардзюрах.
Ну, а месцы ўладкавання не абмяркоўваю. Усе там, дзе гэта патрэбна. На вуліцы Леніна, каля сквера воінаў-інтэрнацыяналістаў, колькі аварый здарылася? Спадзяюся, устаноўлены «ляжачы паліцэйскі» паўплывае на аварыйную абстаноўку на гэтым участку дарогі.
Марына Вакульская, Сяргей Талашкевіч (фота).

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *