Четверг, 11 августа 2022

Віртуальны «круглы стол» «раёнкі» на тэму падрыхтаванасці дзяцей да школы працягваецца. Сваім меркаваннем дзеліцца педагог-псіхолаг Галіна Аляхновіч

778

Не так даўно «Раённыя будні» наладзілі віртуальны «круглы стол» «Рэпетыцыя» першага класа». Мне таксама хочацца паўдзельнічаць у падобным абмеркаванні і выказаць свае думкі.

Ці гатова дзіця да школы? Сёння кожнага з бацькоў, у якога ёсць дзеці дашкольнага ўзросту, хвалюе гэтае пытанне. Многія з вас ганарацца тым, што сын ці дачка добра чытаюць, лічаць, пішуць. Але ці дастаткова гэтага?

Ці задавалі вы дзецям пытанне: «Чаму ты хочаш вучыцца?» Наяўнасць пазнавальнай цікавасці: імкненне спазнаць новае, незразумелае, складанае — адзін з паказчыкаў псіхалагічнай гатоўнасці дзяцей да школы. У іх павінна быць сфарміравана матывацыя да вучэбнай дзейнасці.

Другі аспект, на які трэба звярнуць увагу бацькоў, — гэта дастатковы ўзровень інтэлектуальнага развіцця.

Сюды ўваходзіць:

  • неабходны запас ведаў аб сабе і аб навакольным свеце,
  • хуткая арыентацыя ў часе і прасторы,
  • здольнасць засяроджваць увагу на заданні, кіраваць ёй, а таксама запамінаць неабходны матэрыял,
  • уменне вылучаць істотнае ў з’явах навакольнага свету, параўноўваць, класіфікаваць (бачыць падобнае і выдатнае), уменне разважаць, знаходзіць прычыны з’яў, рабіць вывады,
  • магчымасць самастойна асэнсаваць і ацаніць вынік сваёй працы,
  • дастатковы ўзровень развіцця дробнай маторыкі рук і каардынацыі рухаў.

Па-трэцяе, важная эмацыйна-валявая гатоўнасць:

  • уменне кіраваць сваімі паводзінамі,
  • уменне кантраляваць сваю паставу, спакойна сядзець на занятках, як таго патрабуе педагог, не круціцца і не ўскакваць,
  • магчымасць падпарадкоўваць свае дзеянні той ці іншай задачы, дамагацца дасягнення мэты, працаваць сістэматычна,
  • гатоўнасць прыняць і выконваць сістэму патрабаванняў, якія прад’яўляюцца школай і педагогам.

Чацвёрты важны паказчык — навыкі зносін: дзіця павінна добра валодаць звязнай мовай, умець сумесна дзейнічаць з дарослымі і дзецьмі, не баяцца праяўляць ініцыятыву ў зно-сінах, саступаць і падтрымліваць кантакт як з дзецьмі, так і з дарослымі.

Пяты паказчык — станоўчы вобраз «Я»: вера ў сябе і свае магчымасці (я змагу, я не баюся, у мяне ўсё атрымаецца).

Калі сёння бацькі звернуць на ўсё вышэйпералічанае ўвагу, то праблем у дзяцей пры паступленні ў пачатковую школу не будзе, а сам працэс навучання будзе прыносіць толькі задавальненне.

Галіна Аляхновіч, педагог-псіхолаг ДУА «Яслі-сад №7 г. Пружаны». Фота Кацярыны Масік