У мяне старэнькі мотаблок, яшчэ з савецкіх часоў. Раней запраўляў яго 75-м бензінам, а потым купляў нормаль-80. Зараз такіх марак на запраўцы няма, а што рабіць такім, як я?
Сяргей, в.Клепачы.
РасказваеА.М.Дрынеўскі, дырэктарпрыватнагапрадпрыемства «Светмотатэхнікі», г.Бяроза:
— Сапраўды, для многіх уладальнікаў старэнькіх мотаблокаў адмова ад вырабу такіх марак бензіну прынесла шмат складанасцей.
Выйсцяў у такой сітуацыі ведаю два.
Варыянт рызыкоўны: некаторыя спрабуюць запраўляцца АІ-92, але гэта дастаткова небяспечна для тэхнікі. Праз некаторы час могуць прагарэць поршні і ў выніку давядзецца мяняць рухавік.
Варыянт памяркоўны: большасць уладальнікаў старэнькіх мотаблокаў адразу мяняюць рухавікі, не чакаючы іх паломкі. Напрыклад, на мадэль «Хонда». Аднак даволі часта такія замены прыводзяць да неабходнасці адаптаваць старэнькую машыну да новага рухавіка. Словам, давядзецца купляць запчасткі, што пацягне дадатковыя выдаткі.
На маю думку, лепш за ўсё эксплуатаваць старэнькі мотаблок на тым паліве, якое ёсць, да таго моманту, пакуль ён не выйдзе са строю. Але потым не мяняць рухавік (самыя танныя мадэлі зараз каштуюць прыкладна тры з паловай мільёны рублёў), а набыць новы мотаблок з гарантыяй.